søndag 15. mai 2011

Holmenkollstafetten 2011

Vårens vakreste eventyr. I går var jeg en kjapp tur i Oslo for å løpe Holmenkollstafetten. Det er visstnok verdens største løpestafett, og samlet i år 34 000 løpere. Holmenkollstafetten består av 15 løpere pr lag, og man løper forskjellig løpslengde, og man er inndelt i forskjellige klasser.

Slevik IL vant 1 divisjonsklassen i fjor, så vi hadde rykket opp til eliteklassen i år. Det betydde hardere konkurranse og vanskligere å løpe bra. Vi hadde ett veldig godt lag på papiret, med stort sett bare o-løpere i gjengen. Gamle kjente stort sett alle mann, og da er det veldig gøy å gjøre slike ting sammen.

Forhåndssatt målsettning ble satt til topp 10. Det vil si litt foran midten da det er 21 lag som får løpe i eliteklassen.

Jeg løp etappen gjennom Vigelandsparken for oss. Fikk stafettpinnen av Andy som løp den lange ned fra Aspedammen. Starten av min etappe går opp en liten bakke, før det var nedover gjennom parken på fin fin grusvei. Ut av parken etter ca 850 meter og over på asfalten. Gikk littegrann nedover før det flater ut. Ett par 90 grader svinger før jeg ser vekslinga på en liten bakketopp. Glad jeg hadde varmet opp igjennom løypa først og viste om denne, for her var det bare å gire om og bruke de siste kreftene..

Gjorde en god veksling med Christoffer som tok pinnen videre for oss. Jeg fikk pinnen som nr 9, og ga den videre som nr 9, så tapte ingen plasser. Løp også min etappe på 5 beste etappetid på 4 min og 25 sek. Det var 11 sekunder bak IL Gular's Windheim som hadde beste etp tid. For kuriositetens skyld var jeg også 34 sekunder foran han som løp saktest på min etappe.. Godt det ikke er meg:-p

Konkluderer med at formen fortsatt er bra, siden jeg klarer meg fint også på sånn kjapp løping. Med en løper i nærheten å konkurrere mot så skal det fint gå ann å skrape bort 3-4 sekunder til. Det får jeg gjøre neste år istede:)

Kullis tok oss imål til en veldig bra 9 plass. Dermed har vi oppnådd målsetningen også i år.. Viktig var det også at vi slo KIF (Kristiansand IF) ettersom de hadde flere KOK'ere og treningskompiser/kjentfolk på laget:) Bra jobba gutta:)

Resultater M Elite
Les mer om oss i Fredrikstad Blad

2 kommentarer:

  1. Neste år blir det hevnaksjon fra oss på KIF-laget :)

    SvarSlett
  2. Hehe.. La det bare komme.. Vi skal gruse dere sønder og sammen - igjen :)

    SvarSlett