torsdag 5. mai 2011

Han brøt Heggheims seiersrekke

Torsdager er karuselltid i Kristiansand. Over 2000 ivrige løpere og mosjonister i alle farger og fasonger møtes til kappestrid på forskjellige steder i byområdet. Det er en fantastik ivrig og entusiastisk gjeng som står for arrangementene, hvor de rydder stier og traseer for at alle skal komme igjennom uten uhell.

Ivrig diskusjon etter målgang med Ole Kristian (Foto: FVN.no)
I dag var det klart for 6 karuselløp, og denne gangen var start/mål på "Grønn slette" i Jegersberg. Så og si hjemmebane for min del ettersom "Grønn slette" har vært utganspunkt for nesten alle løpeturer som jeg har gjort i min tid her i byen. Dagens karuselløp var 5,7 km og løypa gikk stort sett på små stier i områdene rundt Kalkheia. Egentlig en veldig fin løype!

Fikk varma litt opp, og selv om jeg har følt meg veldig sliten i dagene etter 10mila, føltes det overraskende bra ut i dag. På startstrek var det mange ivrige løpere, så det ville bli tøff kamp om seieren.

Den beste løperen her nede i sør, Ole Kristian Heggheim var i avisa tidligere i dag og reklamerte for at han aldri var blitt slått i karusellen. 27 starter og 27 seiere så langt i sin karusellkarriere. Det er imponerende! Uheldigvis for Ole Kristian hadde han ikke helt dagen, mens jeg er i superform. Det betød at seiersrekken måtte brytes. Morro å ha gjort det også:)

Du kan lese hele historien på fvn.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar