søndag 22. mai 2011

It's multisport time

Abu Dhabi Adventure Race i desember var en vannvittig stor og morsom opplevelse. 6 dager med bare morsomme sportsaktiviteter, konkurranse og godt humør var virkelig en flott opplevelse som jeg har hatt veldig lyst til å prøve igjen. Dessverre så gikk det ikke megabra for oss sånn resultatmessig. Jeg er sugen på mere:) Nå er endelig tiden kommet for å teste noe nytt:)

I morgen tidlig setter jeg meg på flyet til Sveits. Derfra går turen videre til Interlaken hvor starten på årets Alpine Expedition Race går av stabelen på onsdag morgen. APEX er en 4 dagers non-stop konkurranse bestående av mange forskjellige "aktiviteter". Så er det opptil hvert enkelt lag å ta seg kjappest mulig igjennom løypen. Planlegging av søvn og næringsinntak er en del av det taktiske spillet mot konkurrentene. Det vi vet om løypen så langt er at de forskjellige momentene kommer i følgende rekkefølge:


For hvert TA (transition area) er vi tilbake ved en bemannet stasjon lagt opp av arrangøren. Disse er på forskjellige steder, så vi må ta oss fra TA til TA. På disse stedene har vi tilgang på alt utstyret vårt. Her må man fylle opp med mat, drikke osv. I tillegg bærer vi med oss obligatorisk overlevelsesutstyr, telt, sovepose osv, i tillegg til mat og drikke på alle etappene. Vi har også med gps for at man skal kunne følge oss live, og nødtelefon i tilfelle rottefelle.

Det blir veldig veldig gøy, og sommerfuglene har kommet mer og mer de siste dagene. Gleder meg veldig veldig til å teste paragliding. For the first time ever..:)

På nettsidene til arrangøren går det ann å følge oss live. Det vil si, man kan følge med hver gang vi kommer til nytt TA. I tillegg kommer arrangøren til å oppdatere med nyheter og bilder fra racet som det skrider frem. Håpet er at vi kan blande oss inn topp 10, slik at det skal være mulig å få litt publisitet..:)

Alle lagene som stiller kan man finne ut av her. Jeg konkurrerer for lag nr 29 - Team Skandia Adventure. På laget er min danske lagkaptein Thure Kjær, Noel Duffy fra New Zealand og Amanda Purtschert fra Equador/Sveits. Alle lagene må ha med minimum 1 stk av det motsatte kjønn, og laget MÅ holde samen absolutt hele veien. Om ikke risikerer man diskvalifikasjon. Jeg kjenner ikke mine lagkamerater fra før, men ble spurt om å være med i februar. Måtte bare takke ja til dette, og som sagt, nå gleder jeg meg :) Forhåpentligvis matcher vi godt, og kan få en fin konkurranse..

Gleder meg egentlig litt til å klatre opp og ned i alpene. Formen er god om dagen, og det kan komme godt med når vi garantert kommer til å klatre en hel haug med høydemeter i løpet av de 4 dagene, og forhåpentligvis så setter jeg ny pers på høyde over havet. Jeg er ihvertfall klar for å ofre noen liter med svette i alpene..

Skal prøve å komme med en rapport så fort vi er i mål på lørdag, men mulig jeg ikke får skrevet noe før jeg er i Norge igjen på søndag. Har forhåpentligvis fått tatt noen spennende bilder også:) Følg gjerne med live på nettsidene til arrangøren - det blir kult :)

The Apex Expedition Race sine nettsider.
Følg Team Skandia Adventure på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar