onsdag 11. mai 2011

KSO

Alle de store byene i Norge med respekt for seg selv har sin egen sprintcup i orientering. Oslo City Cup og Trondheim Sprint Cup er flotte beviser på det. Var selv ivrig deltager i OCC når jeg bodde i Oslo, og vet at dette arrangementet trekker MYE folk. Noen reiser til og med flere timer for å kunne delta på tirsdagsettermiddagen.
I Kristiansand har vi også vår egen sprintcup - KSO, eller Kristiansand Sprint Orientering har blitt en stor slager med en serie på våren og en serie på høsten. Audun fikk bla ett stort oppslag i fvn etter sin seier i fjor.

I går var det klart for første løp i vårserien fra Grimsmyra ved Ravndalen. Det var lagt opp til en meget lettløpt løype, hvor det gjaldt å stjele sekunder der man kunne.


Jeg løp helt ok i husområdene som første 50% av løypa bestod av, men ble på en eller annen merklig måte helt sykt stressa når jeg kom inn i skogen. Om det var pga dårlig skovalg, eller om det var fordi jeg ikke behersker overgangen fra lettløpt til teknisk godt nok kan jeg ikke svare på nå. Uansett føltes det som jeg tapte noen sekunder på hver post pga at jeg må stoppe og og lese meg inn igjen. Det var rett og slett skikkelig nybegynnerløping tidvis.

Så etter løpet var det bare å gratulere KSO-kongen Audun med nok en seier. Han begynner å komme i form nå:) Jeg og Mats tok de to neste plassene på lista henholdsvis 13 og 26 sekunder bak. Neste KSO går jeg glipp av, men neste gang der igjen.. Da får jeg få ut fingeren..:)


Bra løpt også av Svendsen som gjorde sitt semi-comeback etter armbruddet i vår..
KSO nettsider
Kristiansand OK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar