tirsdag 5. april 2011

På tide å summere mars

Da var det på ny tide å oppsummere forrige treningsmåned. So far so good, med januar og februar unnagjort. Men det holder ikke å bare trene bra i disse månedene for så å legge seg på latsiden. Som jeg har gjort...

Neida, riktig så ille har det ikke vært, og for de som følger litt med på bloggen så kan få med seg at jeg har vært med på en del i mars også. 1 mars overtok jeg nøklene til min nye leilighet, noe som gjorde at de 14 første dagene ble skikkelig amputert med oppussing og full pakke. To nye gulv, en ny vegg + flere vegger som måtte tapetseres og males har tatt tid og krefter, la det ikke være noen tvil om det. Jaggu tar det tid å gå på IKEA, Skeidar, Bohus osv. MEN, det har uten tvil vært verdt det. Utrolig god følelse å sitte med en leilighet man kan være fornøyd med og som man kan tenke seg å bo i en god stund fremover..

Som sagt så gikk nok dette litt ut over treningen i begynnelsen av måneden. Blant annet hadde jeg 4 dager på rappen uten trening når det måtte jobbes som mest, men jeg klarte å finne en god flyt i kombinasjonen jobb/trening/oppussing. Siste del av mars har igjen vært veldig bra. Har fått gjort unna en god del orienteringstrening som gjør at jeg står godt rusta til den april vi nå er inne i - det blir hektisk.. Og april har heller ikke fått noen god start med at jeg er på 5 dagen på rad hvor jeg holder senga på grunn av sykdom.. Håper å være 100% frisk igjen veldig veldig snart!

Oppsummeringen av mars blir dermed som følger:
MARS 2011
Total treningstid: 43.15 t
Antall økter: 37 stk
Hviledager: 5 stk
Sykedager: 1 stk

Løping: ca 16 t
Orientering: ca 13 t
Svøm: ca 5 t (ca 10000 m)
Sykkel: ca 4 t
Ski: ca 2 t
+ noe styrke og ballspill

65% i sone 1
8% i sone 2
11% i sone 3
15% i sone 4
1% i sone 5

Uke 9 - 6.25 t (4 hviledager)
Uke 10 - 11.05 t
Uke 11 - 12.10 t
Uke 12 - 11.55 t (1 hviledag)
Uke 13 - 4.50 t (4 sykedager)

Konklusjonen er at det er helt ok. Skulle helst hatt minimum 10 timer mer i boka, og da aller helst fordelt på sykkel og svøm. Føler det er mer å gå på.. Løpinga har gått etter planen også. Nå er også skisesongen ferdig for i år, og fokuset er virkelig på orienteringa.

I april så ser planen ut som følger siden sesongåpningen i Norge har blitt avlyst. Denne uka er det KM natt på onsdag og treningssamling + 10mila uttak i helgen her i Kr.sand. Neste uke er det NM natt, Craft-cup og 10mila-samling i Stockholm som skjer. Så drar jeg rett fra 10milasamlingen til Isak og Lina i sør-Sverige for å være der noen dager. Er jo noen måneder siden naboene mine flyttet tilbake til Sverige igjen, så det skal bli veldig koselig å hilse på igjen.. Så er påsken over, og etter ett par dager hjemme setter vi turen mot Stocholm igjen, for å løpe 10mila. Fullpakka plan, så det er bare å gire opp.. Håper jeg får presset inn en del trening også innimellom, slik at jeg ikke ender opp med toppform typ i mai når jeg ikke trenger det:-)..

Dette blir bra! Heia KOK..:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar