søndag 20. februar 2011

En treningsuke i februar..

Sitter i sofaen i kveld og er egentlig bare litt sliten.. Denne uka har det vært mye på programmet, og jeg har måttet kjempe litt for å få ting igjennom. Men med god planlegging og full fleksibilitet har det blitt  nok en veldig god treningsuke.

Tenkte å innlemme dere leser i en uke i min hverdag. Selvfølgelig blir det ikke like uker uke inn og uke ut, men føler at den uken som nå er i ferd med å gå mot slutten har vært ganske normal ihvertfall.

Siden vi var på samling forrige helg måtte mandagen bli en rolig start på uka. Normalt løper vi intervaller med KIF(friidrettsklubben), men dette fikk utgå denne mandagen. Istede ble det en dobbeløkt på Spicheren etter jobb bestående av litt lett restitusjonssykling og en halvgod gjennomføring av ett av svømmeprogrammene. Når det er fullt i bassenget føler jeg ikke at jeg får gjort akkurat det jeg vil, og da blir det litt sånn på halv 12.

På tirsdag var det KOK's tirsdagstrening som stod på programmet. Da samles hele klubben til løpetur og styrketrening. Var en fin langtur i nysnøen, og jeg fikk min andre gang så langt i år på Den Omvendte Båd. Etter tirsdagstreningen følte jeg meg litt sliten og hadde bare en god hviledag på onsdag.

Torsdagen bestod av en rolig tur i skiløypene på Strai med Andreas. Var egentlig den første dagen uten skikkelig snøvær her nede på en god stund, så var fint å endelig få gå en skikkelig tur på ski igjen. Sist tur var jo Helterennet. På kvelden var vi å så på det siste showet til Raske Menn. Det ble jo selvfølgelig 1,5 time med god trening på magemusklene (fører ikke det som trening asså). De tre gutta der er utrolig flinke og morsomme. Snakk om kreativitet:)

Spicheren ble på nytt treningsstedet for fredagstreningen. Først 8 x 4 min intervall på mølle, før jeg gikk ned og kjørte gjennom program 2 i svømmehallen. Godt å gjøre ett godt stykke arbeid på fredagene også. Fredagene har ellers en tendens til å bli litt roligere, men pga litt roligere trening onsdag og torsdag, så måtte man klemme litt ut av fredagen også.

I går satt jeg på spinningsykkelen for første gang igjen på lenge. Ble drøye 2,5 time med mye innlagte teknikkøvelser for beina. Det er for at det ikke skal bli for kjedelig rett og slett. Heldigvis fikk jeg selskap siste halvdelen og da gikk tida ganske kjapt. Ettermiddagen ble tilbragt på ski. Måtte teste formen litt før søndagens skirenn. Var rett og slett skikkelig dau i kroppen og kuttet økten fra 2 til 1,5 time pga det. Måtte hjem og finne litt overskudd:)
Flotte forhold for skirenn på Vennesla i dag.
I dag har jeg først og fremst gått Vardeløpet på Vennesla. Det var morro med klasseseier å greier:) Er gøy å gå skirenn når skia er gode og kroppen er god. Var en helt annen feeling i dag enn i går. Men det er nok litt sånn det er akkurat i den perioden man er i nå om dagen. Skal være litt daukjørt pga trening, og formen kan variere mye fra dag til dag. Mange andre som går imponerende fort på ski om dagen også, og spesielt morro at Jostein går så bra som han gjør:) Som en avsluttning på denne uka og som en 11 treningsøkt har jeg også vært i bassenget og svømt 2500 m nå i ettermiddag.

Resultater Vardeløpet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar