torsdag 24. februar 2011

Barneskirenn

Jepp, det stemmer.. Normalt så pleier jeg ikke jeg å være så tøff i kjeften, men denne gangen må jeg bare få frem fakta..:) KOK arrangerte i dag (uoffisielt) klubbmesterskap på ski i lysløypa her rett utenfor leiligheten min på Prestheia. Her bor vi nå stort sett halve Kristiansand O-klubb. Det var jo ingen tvil, her måtte man bare stille. Kan ikke la naboen vinne heller:)

Etter de siste dagenes snøfall er det perfekte forhold for langrenn her i sør for å si det sånn. Det virker som det har lagt seg såpass mye snø også at det spørs om det blir så mye barmark før påske. Det er jo litt dumt, men ikke så mye man kan gjøre noe med. Det er bare å benytte forholdene best mulig, og da er det ski som gjelder.
Prøvde meg på en Alsgaard over målstreken:)
Alle KOK-Elite løpere i byen stilte opp så da ble vi også ett lite felt. Det var morro, selv om skia mine har hatt bedre feste før. Var bare å kaste seg på stavene og stake så mye som mulig..:) Siden Ski-VM startet i Oslo i dag var det naturlig å dele det opp i land mot land. Det var jo både svensker og finner på startstreken. Fikk tidlig en luke til nettopp svensken og finnen, men i motsetning til Northug jr og co så lot jeg de aldri få kontakt igjen:) Var morro å gå en god hardøkt i løypa. Takk for kampen gutta:)
Finnen i godt driv - han gikk seg rett inn på pallen:)
Resultater

Takk til Silje for bildene..

1 kommentar: