mandag 28. februar 2011

God treningsundeholdning

Ski-VM er igang for fullt i alle kanaler, og man får ikke med seg så mye annet enn Marit Bjørgen her og Petter Northug der når man surfer igjennom diverse nettaviser om dagen. Slik vil det vel også være frem til helga. Da tar vel Berger, Bjørndalen og Hegle Svendsen over antar jeg.

Det er skikkelig gøy å være idrettsutøver når de store mesterskapene går. Folk er interessert enten det er på gata eller i lunsjen, og man prøver selvfølgelig å få med seg så mye som mulig. Og det er jo heller ikke så forferdelig vanskelig som sagt. Går det ut over egen trening er vel heller det store spørsmålet. For det er vanvittig lett å bli sittende litt for lenge i sofaen når man egentlig burde vært  i gang med egen fremgang.

Jeg føler at så langt så har jeg hatt god kontroll over egen trening i forbindelse med mesterskapet, men jeg har lagt flere av øktene inne på Spicheren, slik at man kan se på storskjerm samtidig. Sånn som løpsforholdene er her nede om dagen så er det smart nok det asså, men man skal nok passe seg litt for at man ikke blir for slapp/ukonsentrert samtidig som man skal gjennomføre en god økt.

I går var det mange som jublet inne på treningssenteret da 30 km gikk i mål, samtidig som jeg fikk meg en knallbra intervalløkt til Petters enorme gullinnsats. Ble også litt ekstra motivasjon, så det ble fort noen ekstra drag på meg også:)

En ting er ihvertfall sikkert og det er at det er utrolig spennende, og utrolig inspirerende å følge med på medaljefangsten og suksessen til de norske utøverne. Noen ganger kan man drømme seg bort. Marit er definitivt kulere enn Rihanna - ihvertfall nå om dagen:)

Trener du foran TV'n eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar