søndag 13. februar 2011

På barmark i Halden?

Denne uka har vært veldig veldig bra treningsmessig, fysisk sett. Gunna på med trening mandag til torsdag, og til lunsj på fredag satte vi kursen mot Halden!

Oppkjøringa mot 10mila, og orienteringssesongen har vært i gang en god stund. allikevel var det på mange måter min start på denne oppkjøringa som ble gjort nå i helga. Ja, man har trent bra og løpt mye i flere måneder, og man har deltatt i kick-off møter og lignende. Men det er allikevel når man tar de første stegene ut på kartet man virkelig kan si at man er igang. Som jeg skrev i oppsummeringen av januartreningen så har jeg satt meg som mål å få løpe en etappe på KOK's 10mila lag den siste helga i april.
Blir fort litt kaotisk på "soverommet":)
Fredag, lørdag og søndag skulle vi derfor reise fra snø og is i Kristiansand til snøfritt kremterreng ved svenskegrensa. Dessverre var det ikke akkurat snøbart i terrenget, og kuldegradene var ca 3 ganger så sterke som hjemme. For å oppsummere kort - det ble en kald trenings helg!

Ved ankomst fredag kveld var det en fin nattøkt som ble gjennomført ganske bra. Blitt altfor lenge siden jeg var på kart sist, og jeg bruker alltid litt "omvendingstid". Ble derfor noen snurringser i nattemørket, men fikk en god gjennomkjøring i -16. Etter økta var det finsk husmannskost og kveldsmys på Høiåshytta som var overnattingssted for helga.
Høiåshytta og marka rundt var mer egna til langrenn..
Lørdag morgen ble en moment-o løype gjennomført. Det vil si linjeorientering. Her var det om å gjøre å holde tunga rett i munnen for moment-o har jeg sannerlig aldri vært noen racer på. Kveldsøkta var en meget bra nattøkt. Til tider litt mye snø i terrenget som gjorde økta ganske tøff, men foruten noen bommer gikk det ganske bra, og veldig bra tidvis. Allikevel ble jeg grisebanka av Mr Andersen som satte skapet på plass for å dra en klisjee..:)

Søndag var det tidlig tidlig opp. Frokost og vask av hytta før avreise til økt og oppvarming. Jaktstart etter en metode jeg ikke har hørt før, men morro ble det uansett. Sleit med å finne det rette spenningsnivået før start, og var ganske umotivert i starten. Kom inn i en klynge med de beste Haldenserne, Olav L, Emil W, Erik A, Mats H, samt KOK's egen Supersvensen (Ikke Emil Hegle men Eirik). Fikk glød rundt midtveis og klarte å være litt offensiv siste halvdel. Da gikk det også ganske bra. Ble dog litt sliten mot de siste postene og ble liggende i 4 posisjon uten interesse av å gjøre noe mer med det. Litt dumt akkurat det, men det er uansett ikke nå jeg trenger å være ekstremt konkurransepreget. Det kommer med varmen:)
Kart og løype fra søndagens jaktstart.
Det ble altså en finfin samling, med litt mer snø og kulde enn forventet, men det var detaljer vi ikke henger oss opp i. Veldig bra utbytte fysisk, og ganske bra utbytte o-teknisk. Vi er med andre ord igang...:)

Halden SK
Kristiansand OK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar