tirsdag 25. januar 2011

Ups and downs

Føler jeg har hatt god flyt det siste halvåret (ihvertfall på treningsfronten), men de siste ukene har jeg så smått merka at jeg har måttet skru ned intensiteten noen knepp på de rolig øktene. Veldig uvant ettersom jeg føler hele høsten bare har gått bedre og bedre. Har gjort en veldig god treningsjobb så langt i treningsåret (fra 1 nov) og har liggi jevnt på mellom 50 og 60 timer trening (mest løping, nesten ikke no sykling). Så i og med at jeg skal på samling på Hovden i helga, så må jeg prioritere litt mindre og roligere trening frem til da. Det viktigste jeg gjør i treningen, og som jeg føler jeg har fått godt tak på er nettopp det å lytte til kroppens signaler (begynner å få litt erfaring også da - jeg er jo ikke lenger Unge Bøen..hehe).

Har derfor bare vært trener i dag. Tirsdag er nemlig klubbtrening i KOK, og jeg måtte steppe inn som vikar på styrketreninga. Nesten 30 pers som var med på sirkeltreninga, og det er kult..:) Ikke det at de blir så vannvittig mye sterkere av en trening, men det er gunstig å putte inn trening med fokus på bruk av egen kroppsvekt.
Unge og ivrige KOK'ere på styrketrening
Tungt å heise seg opp og ned bommen i 40 sek
Denne uka har jeg også meldt meg på til New York City Marathon. Det løpet går i begynnelsen av november så det er leeenge til selve konkurransen, men det er utrolig gøy å ha det som en karamell på slutten av sesongen. Har ikke de største ambisjonene til selve løpstiden, men vil være med for å ta og føle på opplevelsen av verden største marathonarrangement. Reiser bortover sammen med kompiser i Slevik IL for å nyte en uke med MYE morro:)
Starten på New York Marathon - over 35 000 andre startende også:)
Har også fått to forespørsler fra danske multisportlag om å være med dem på konkurranser. Det ene var en 3-dagers kvalifiseringskonkurranse til VM i multisport, og skulle foregå i Ecuador i begynnelsen av mars. 3 dager med tøffe konkurranser i 2800 moh hadde vært en seriøs utfordring, og laget var veldig sterkt. Det andre var Highland Moutain Marathon i Scotland midt i april. Dessverre har jeg måttet takke nei til begge deler da det rett og slett ikke passer inn i oppladningen til årets orienteringssesong. Hadde det vært etter Jukola, så hadde jeg vært med på flekken, men i år skal jeg bare kvalifisere meg til 10mila-laget til KOK. Men uten tvil - utrolig morsomt å bli spurt, og jeg kommer sterkere tilbake seinere. og vil uten tvil kjøre flere multisportkonkurranser i årene som kommer.

Også har jeg bestilt billett til det siste showet til Raske Menn, som kommer hit til Kristiansand i februar. Det bli gøy:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar