fredag 7. januar 2011

Motivasjon er viktig

Å drive idrett er ikke alltid bare bare. Opptil flere ganger i året tar jeg meg selv i å bli liggende varmt og godt i sofakroken. Hva er det som gjør at man blir akkurat der, og ikke kommer seg ut på den planlagte treningen? Flesteparten av gangene er det nok dørstokkmila som er blitt for lang. Ett godt botemiddel mot dette synes jeg er å møte opp på fellestreninger eller å avtale med noen kompiser. MEN, det finnes også en annen løsning, og den fikk jeg i dag.

Fredager er nemlig fridag for Unge Bøen. Da sover jeg gjerne en time lenger enn normalt for å få litt overskudd, før jeg prøver å komme meg ut på en treningstur. Ble plukket opp av Jostein etterhvert og satte kursen for Vennesla. Med nypreppa ski, varme klær og varm saft på drikkebelte. I dag skulle nemlig Naspevarden erobres, opptil flere ganger:)
Trikkeskinner som ble brukt på Naspevarden i dag!
Etter de siste dagenes snøfall er det nå ganske så hvitt rundt i området, og skiforholdene er virkelig blitt gode. Etter en halvtimes kjøring er vi på plass. Helt sykt egentlig hvor mange biler som står oppstilt på parkeringsplassen. Sørlandet er virkelig ett sted for seg selv så fort det kommer litt snø. Kjøre bil i snøvær - nei! Gå på ski på 3 cm snø - ja! Jostein og jeg brukte ett lite minutt på å fundere på hvor sørlendingene jobber, for de arbeidsplassen må jo være tomme for folk i dag.Konkluderte med at det måtte være en del pensjonister på tur i dag..
Jostein blir i merkbart bedre humør så fort det faller "hvitt gull" fra oven som han sier:)
Vel, vi spenner uansett på oss skiene og langer ut. Solen skinner nydelig, og løypene er strålende. Fantastiske forhold og gode ski - kan det bli bedre lissom? Som balsam for sjelen, og motivasjonskontoen får ytterligere innskudd. Den kan jeg ihvertfall leve lenge på. Suser rundt som to små barn og virkelig storkoser oss. Blir noen drikkestopp på hver runde for å nyte sola og forholda.
Måtte ha en drikkepause på toppen av Varden denne gangen også. Jostein er superklar for trening til Helterennet.
Etter 2 timer snur vi halen ned igjen mot bilen. Kunne sikkert ha gått ytterligere to timer bare på forholdene, men det får vi ha tilgode. Det kommer flere dager som denne..

Takket være imponerende innsats fra ildsjelene i Midt-Agder Friluft så kan vi få fullt oppdaterte føremeldinger her.

Takk for turen Jostein:)

3 kommentarer:

  1. Herlig :) Fredagsfri høres ut som en strålende sak!

    SvarSlett
  2. Ja, fredagsfri er jaggu ikke oppskrytt:) Klar til neste helg?

    SvarSlett
  3. Regner med det var en grei omsetting fra kvistkvaset på Raulan =) (Gjøss, sykt spes navn jeg fikk fra Google =P)

    SvarSlett