søndag 30. januar 2011

Årets første treningssamling

Da var jaggu første treningssamling for året unnagjort. De tre dagene har gått superkjapt, og det har vært veldig veldig bra. I tillegg til å trene og satse selv, er jeg sportslig ansvarlig for elitelaget til Kristiansand Cykleklubb. Det betyr mye organiseringsarbeid, og denne helgen hadde jeg planlagt treningssamling på Hovden for de 8 gutta på laget. Men, heldigvis så kan jeg ta meg friheten å være med på samlingen også, ikke bare være organisator.

Det var lagets første samling som "lag", i og med at vi har hatt ett veldig skifte av ryttere før den kommende sesongen. Det første som slår meg etter en samling som det vi har vært på i helgen er hvor vannvittig godt gutta kommer overens og lager ett lag. Vi fikk låne hytte av sponsoren Sparebanken Pluss, midt i smørøyet, og hadde skiløypa ca 12,5 meter fra døra. Alt lå til rette for perfekte treningsforhold og mye skitrening.

Vi dro oppover allerede rett etter jobb på torsdag for å utnytte så mye som mulig av helga og fikk oss en skitur allerede på kvelden. Det ble en veldig god start på helga:)

Med tanke på Helterennet neste helg ble det fokus på klassisk for min del, noe jeg egentlig ikke har for vane, da jeg er blitt veldig glad i skøyting.
Øystein er littebittegranne bedre enn oss andre på ski. Men bare littebittegranne asså:)
På fredagen kom vi oss igjennom en kjempeflott langtur på godt over 3 timer, etterfulgt av en knallhard intervall på ettermiddagen. Var veldig uvant å smake blodsmak i munnen igjen på hardtrening, men har helt sikkert bare godt av det. Lørdag klarte jeg meg med en langtur på nesten 3,5 time, mens i dag har vi avsluttet med en ny 3-timers tur. Mener derfor bestemt at jeg har fått mine mil på ski, og jeg har merket god fremgang teknisk. Skal bli gøy nå og se hva vi kan få til på lørdag. Får satse på å bli topp 3 fra IronCowboys/Skagerrak SK selv om det blir vanskelig. Må ha noe å strekke seg etter om man skal klare å yte, som de sa i gamle da'ar..:)

Oppsummering av samlingen blir derfor at det var en knallgod samling med masse ski med gode kompiser. jeg er helt sikker på at disse gutta får en flott sesong når sykkelen drar igang, og det skal jeg være med å sørge for.
Hermann og Jørn var turfølge på søndagsturen. Det ble en god lang tur:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar