tirsdag 13. september 2011

Det nærmer seg Birkenløpet

NM uka var ferdig med stafett på søndag. Det gikk sånn passe bra for min del. Løp 1 etappe for KOK2. Kom meg veldig bra igang og trodde jeg bare lå i køen av gode lag. Litt lenger/vanskligere gaffel midt på førsterunden gjorde at vi havnet litt bak den andre gaflinga. Uansett så løp jeg ett teknisk ganske bra løp. Ikke samme klasse som dagen før, men kanskje bomma maks 2 min. Ender opp 3 min bak teten på 23.plass, noe som var litt uforståelig.. Jostein og Mats løper bra på de neste etappene og vi ender på en finfin 13.plass..
Resultater
KOK1 tok litt overraskende men veldig gledelig sølvet. GRATTIS :)
Dermed ble det litt sårt tiltrengt hvile i går etter 3 tøffe konkurranser, og jeg merker at kroppen trenger det "big time". Har ikke følt meg like bra nå i høst som jeg gjorde tidvis i vår, men håper det skal slippe litt sakte men sikkert.. I dag har det dog vært ny konkurranse, da KSO finalen ble arrangert fra "Grønn slette" i Jegersberg. Jeg ledet ut på jaktstarten med 2 sek på Vegard D, og 13 sek på Holger. Ytterligere 5 mann innen det har gått 1 min, så det var rimelig jevnt for å si det mildt :)

Vegard var forbi allerede på 1.post etter at han løp et bedre veivalg. Jeg var tung og daff i kroppen, og definitivt ikke i humør til å kjempe mot Vegard om seieren. Midtveis hadde Svensen og Mats fått ryggen min også, men klarte å holde de bak meg med ett nødskrik. Blir definitivt noen dager på sofaen nå.
Resultater

Birkenløpet er altså på lørdag. Har fått plass i eliteklassen så satser på å gjøre en best mulig figur der. Etter 1.15 t på Sommerskogløpet i mai, så har jeg ambisjoner om å muligens løpe ennå litt fortere denne gangen. Jeg tror det er litt mer stigning, men litt mer fin grusveg på Birkenløpet. Forhåpentligvis så blir det en del gode konkurrenter rundt meg som gjør at tidene kan presses nedover i ett håp om en god tid.


Blir første gang jeg løper dette løpet, og etter å ha hatt lyst til dette i flere år, blir det spennede å se hva det går i. Løypa er lagt om på grunn av alt regnet de siste ukene, og da er det lagt om til mer grusvegløping, og mindre stiløping. Det er jo definitivt ikke til min fordel, men jeg håper allikevel at jeg skal ha såpass god fart i beina at jeg kan henge med brukbart forde. Må jo vise frem Slevik-trøya :)

Nye løpstraseen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar