tirsdag 19. juli 2011

Musikk som fremmer motivasjonen

På nedsyklinga etter gårsdagens tempoøkt på sykkelen i striregnet her i Kristiansand ble jeg sittende og rocke litt med hodet til noe av musikken Iphonen min spilte. I det siste har jeg vært veldig fornøyd med den musikken som jeg har klart å legge i spillelista nemlig.

Jeg føler jeg er altetende når det gjelder musikksjangere. Ihvertfall kan jeg høre på det meste innen pop/rock/hip-hop osv som man får med seg på de mest normale radiokanalene i Norge. Til hverdag hører jeg mye på radio i bilen til og fra jobb for eksempel. Da er det NRJ og Radio Norge som pleier å stå på. Hører veldig sjelden på CD i bilen, og etter all nymotens musikkopplegg på data/nett så er det like greit tror jeg..

Den siste spillelista mi består av 3-5 sanger fra noen få forskjellige band. Lista varer i ca 2 timer, og den har jeg faktisk ingen problem med å sette på en gang til om jeg skulle være så heldig å bli ferdig med spillelista midt under treningsturen. Har gjort ett forsøk på å lage en slags oppsummering som følger under:

White Lies - Unfinished Buisness:
Er uten tvil det bandet jeg har hørt mest på de siste 2 årene. Er bare helt forelsket i å trene til musikken deres, og kan veldig gjerne konkurerre med dette på øret også. Det er noe spesielt med White Lies og Unfinished Buisness er bare 1 av 5 forskjellige White Lies-sanger i min liste. Her finner du også Farewell To The Fairground, EST, Death og The Price of Love. Er det en ny plate du skal gå til inkjøp av så vil jeg anbefalle dette uten tvil. Ingen over, ingen ved siden av.. Før 10mila i år så varmet jeg opp med White Lies og det skulle jeg gjort før Jukola også. Lett å være etterpåklok :)



Johnossi - Dead End:
Jostein Andersen i KOK introduserte meg for ett par år siden for dette bandet fra Sverige. Samme type sjanger og musikk som White Lies, og de leverer kruttsterk musikk som får meg til å føle at jeg bare må løpe/sykle fortere og fortere og fortere og fortere.. I tillegg til Dead End har jeg med Roscoe og Mavericks på spillelista. Anbefalles også på det sterkeste!


Cee Lo Green - Bright Lights Bigger City:
Dette er den ferskeste sangen inn i spillelista og den gjør meg faktisk helt lyrisk når jeg er på løpetur. Mer enn en gang har jeg måtte kikke meg rundt underveis på løpetur for å se om noen har hørt eller sett noe rart fra han som løper der borte.. :)


Skambankt - O'Desverre:
Bandet jeg har vært på flest konserter med. Stavanger basert rockegruppe som spiller ganske hardt, men med utrolig fengende musikk og tekst. Så disse live for første gang på Quartfestivalen sommeren 2009, og så de på nytt på ett utested i Kristaiansand høsten 2010. Har vært like bra hver gang. Føler musikken deres også gjør at man bare vil øke intensiteten i treningen 3 hakk.. Ikke alltid lurt om man skal trene rolig, men det tror jeg er styrbart :) Fra Skambankt har jeg også med noen andre sanger som den selvtitulerte låta Skambankt, Dynasti, Me Sa Nei og Slukk Meg..


Honningbarna - Våkn Opp:
Ennå ett norskt band som jeg har begynt å digge. Hørte de første gang som oppvarming til Skambanktkonserten i Kristiansand høsten 2010 og digget det skikkelig. Skikkelig norsk punkrockgruppe fra Kristiansand. De vant jo også Urørt senere den høsten og er vel egentlig fremdeles ganske ukjente, men om de kommer med flere hits så blir de helt sikkert å regne med i årene som kommer. Fra Honningbarna har jeg også med Noen Å Hate og Brorskapets Utakknemelige Sønner.

2 kommentarer: