tirsdag 26. juli 2011

Fin formbeskjed

Tilbake igjen i Norge hvor hverdagen såvidt har begynt å rulle igang igjen etter den tragiske avslutningen av forrige uke. Det er trist å lese og se på tv om dagen, og min beste medisin mot dette er rett og slett å komme seg ut å trimme.

Gårsdagen ble derfor bestemt å bli en liten gjennomkjøring og test på hva som bor i beina om dagen. Dessverre var ikke været med meg da sørlandet som vanlig denne sommeren kun hadde regn og vind å by på. Det kunne dog ikke stoppe meg fra å komme meg ut denne dagen. Etter 3 av 4 dager i Sverige uten trening var det godt å endelig svi litt krutt..

Første økt ble 1,5 time på temposykkelen. Skulle være en slags sone 2-3 økt, og takket være vinden så ble det nok en sone 3 økt. Nesten konstant motvind føltes det som, men klarte meg greit. Rett under 35 km/t i snitt på en sånn ganske kupert løype var bra nok for dagen. Jeg vet jeg ikke er helt i rute på syklinga, men det er ikke for galt heller..

Så var det hjem og spise litt, pluss litt avslapping. 2 timer etter at sykkelølta ble avsluttet var det dog på med joggesko og ut i regnværet på nytt. Denne gangen bestemte jeg meg for å løpe den faste intervallrunden som vi løper med KIF på vinteren/våren. 4 x runden ved Vollevannet - på asfalt.. Alt for å bli litt mer herda i beina enn før fjorårets tabbe i Norseman da jeg hadde trent alt for lite på asfalt og fikk det så sykt i lårene etter 25-26 km.

Løp den første intervallen litt for fort føltes det som, men på andre runden så fløt alt bedre. På siste runden hadde jeg til og med litt sprut igjen så jeg kunne øke tempoet litt. Det var veldig veldig morro og en veldig god formbeskjed og indikasjon på hvor jeg står. Intervallene gikk på 5.24 - 5.23 - 5.20 - 5.08, mot rundt 5.45-6 minutter om vinteren.

Testet ut mine splitter nye sko til Norseman i dag også - Saucony Mirage
Kunne jogge hjem igjen etterpå med en god følelese med ett klart mål om å få syklet mer fremover så jeg også får opp litt form her også.. I dag blir det derfor 2 timer med rolig sykling, samt en 45 min med orienteringstrening. I tillegg skal jeg ha den siste massasjen før Norseman i dag, og det ser jeg frem til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar