søndag 20. mars 2011

Dagssamling i Mandal

Lørdag ble tilbragt i idylliske Mandal. Badet i sommersol og 10 grader var det veldig godt å komme seg ut på kart igjen. I Kristiansand er det fortsatt for mye snø i terrenget, men Mandal ligger en god halvtime lenger sør og har dermed også litt mindre snø vanligvis. Sannsynligvis er Mandal mest kjent som sommerby, men i påskesol er det ikke veldig langt unna en god vårby heller:)

Kretslaget til VAOK arrangerte samlingen, så opplegget var godt tilrettelagt med Asle Kregnes i spissen. Asle var jo trener for meg i noen år som junior, så jeg vet at det blir bra opplegg og gjennomtenkte løsninger når han får styre showet.

Første økta var en enmannsstafett i Furulunden. Ett ganske sterkt startfelt som stilte til start så her måtte det jobbes. Kom meg godt igjennom de to rundene og fikk ganske god flyt i det tekniske. Det er ikke verdens mest krevende terreng så det er viktig å kunne holde fokus i høy fart.
I mellom øktene så hadde vi booket plass inne i Mandalshallen. Noen ville inn og bade mens noen fikk med seg TV-sporten. Jeg var av de som valgt svømmehallen, og fikk sammen med Mads svømt ca 1500 m i godt tempo.

Andre tekniske økten var en momentløype som jeg tok veldig veldig rolig. Har hatt en tøff treningsuke igjen, sammen med jobbing og siste rest av oppussing. Brukte en drøy time på den 6 km lange løypa, så det sier vel sitt om gjennomføringstempo. La inn noen ekstra sløyfer innimellom så jeg fikk litt mer enn 6 km.
Så var det bare å sette kursen hjemover etter en meget god treningsdag. Ble sofaen resten av dagen for å si det sånn:) Les forøvrig mer på KOK's hjemmesider.

Takk til Arne som var med til Mandal for å ta noen lekre bilder og servere sjokoladekake. Det er sånn vi liker det, og satser på at det blir tradisjon:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar