tirsdag 1. november 2011

Oljestafetten 2011

Litt seint å skrive noen ord om dette, da det bør være "old news" nå.. Jeg gjør det allikevel da det var en super opplevelse etter en høst med mye dårlige konkurranser..

Oljestafetten gikk i år på samme helg som Blodslitet. Det ble en hard prioritering, men etter mye reise i høst, valgte jeg å ha en hjemmehelg, og da var det naturlig å stille på Oljestafetten. Oljestafetten er ett fantastisk arrangement her i sør. Egentlig en mosjonsstafett over 3 etapper, som alle løper samme runde. Start og mål er på Fant Olsen, og den 2,2 km lange løypa er fin og passe kupert..

Jeg har løpt siste etappe for Lundsiden de siste 2 årene, men i år bestemte lagkaptein Jostein og jeg, at vi skulle bytte litt på. Egentlig skulle vi ha med Åge Harald Drangsholt på mellometappen, men han har slitt med en skade i hele høst og måtte trekke seg. Heldigvis stod Holger Hott klar til å overta den stafettpinnen på kort varsel..

Det betydde at jeg skulle løpe første etappe, noe jeg klarte sånn passe bra. Måtte slippe 2 andre lag ca halvveis, og kom inn til veksling ca 20 sek bak. Ikke imponerende akkurat, men takket være 2 uker med sykdom etter Barcelona, var det egentlig bare å gjøre sitt beste.. Motivajsonen har også vært så som så nå i høst som dere sikkert har merket på bloggen også.

På 2 etappe løp altså Holger. Og som han løp. Tok lett igjen de to foran og skaffet en kraftig luke bakover. Vi viste på forhånd at Jostein trengte ca 1 min forsprang på OK Heggheim som løp for Kondisfabrikken. Når Heggheim løp ut skilte det 58 sekunder - det ville bli syyyykt jevnt :)

Jostein løp og løp, kanskje sitt livs løp. Med samboer og liten datter som heiagjeng kom han inn på oppløpet med Heggheim rett bak. Jostein hadde til og med krefter til en sluttspurt så Heggheim måtte gi seg.. KONGE :) Av alle uviktige løp, er dette ganske viktig asså..hehe..

The winners take it all.. :)
Morro at kompislaget vårt Kometkameratene også gjorde det så bra og ble nr 21, og ikke minst at Silje og jentene i Mosvold girls også gjorde det bra..

Med premieutdeling, fest og fri bar for vinnerlaget ble det en morsom dag i byen.. :)

Oljestafetten
Resultater
FVN - Rekordmange deltagere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar