tirsdag 1. november 2011

Svalandsgubben 2011

Så var det igjen klart for det mest fantastiske skauløpet Svalandsgubben igjen. Alltid siste helga i oktober, og alltid med regn hele uka før for å fylle opp myrene mest med mulig vann..

Svalandsgubben er ett skikkelig skauløp. Det går på små stier, over blaute myrer og i bekker.. Og det vanskligste - det er så langt. 27 km totalt for de som løper den lange løypa, og det var det ca 400 pers som gjorde i år, imponerende!

Etter min 2.plass i fjor og 1.52 t som løpstid, skulle jeg prøve å ta det litt med ro i år. Det er ikke verdt å løpe på seg vonde bein nå rett før New York avreise. Bestemte meg derfor å løpe på ett skjema til ca 2,5 time og tok med meg kamera for å dokumentere opplevelsen. Det er jo ikke hvert år jeg rekker det liksom..:)

Johannes og meg rett før Svaland.
Vel, for å gjøre en lang løype kort. Det var ca like bløtt i år som ifjor og like morro. Men i år fikk jeg litt mer for penga i og med at jeg var ute litt lenger. Ca halvveis (på løypas høyeste punkt) tok jeg igjen Johannes og løp med han til mål.. Det var gøy.. Kom inn på 36 plass på tiden 2.22 t. Altså ca 30 min bak pers.. :)


Mine bilder fra løpet finner du her.
Svalandsgubben
Resultater
FVN - Best i gjørma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar