onsdag 22. juni 2011

Broken finger - Spring season over

Med over 240 millioner utøvere i over 200 land er det ingen tvil om at fotball er den største sporten i verden. Og som hvor som helst ellers i verden elsker de fotball også her nede i sør. De gule og svarte fra IK Start er vist det heteste her, ja jeg har til og med vært og sett på ett par av kampene i år. Men, det finnes også flere lag her nede som spiller makrellfotball. Ett av de lagene heter definitivt Lundsiden.

Jeg har vært så heldig å faktisk være fast innventar på dette Lundsidenlaget siden vinteren 2008. Ja, faktisk så spiller jeg bare vinterserien som regel, for da spiller vi inne, og det er som regel en nydelig avlastning for den kalde snø og is-treningen..

Lundsiden er en utrolig morsom "avlastning" for all "toppidrett", hvor smilet og latteren ofte sitter litt lettere. Mange av mine beste kompiser her i sør spiller også på laget så da skulle det være veldig gøy å gjøre en gjesteopptreden for Lundsiden også i uteserien. 7-er fotball på liten bane.

I desperat jakt på utligningsgoalen på stillingen 3-4 til Frobudalen Trimlag, og med 5 min igjen å spille var jeg i driv fremover på midtbanen. Blir klipt ned bakfra og lander på magen. Tar meg for med begge henda, og blir rett og slett tråkket på av samme mann som la meg i bakken. Dessverre tråkker han på lillefingeren min på venstre hånd som går ut av ledd og får ett lite brudd helt ned ved knoken til hånda.
Litt dårlig bildekvalitet men hevelsen er tydelig nok, og blåfarge på fingeren til høyre er ekte :)
Turen går hjem for å dusje, og så videre til legevakt, røntgen og akutten hvor vi konstaterer at det ikke blir gips, men ca 3 uker med spjelk.. Jaja, ikke så galt egentlig. Kan trene og herje det jeg er kar om, men må bare være litt forsiktig.

Dermed kommer nå fokuset etter O-Festivalen i helga til å være å slappe av en uke i Alicante, før opptreningen til Norseman starter med ett brak. Det blir gøy, håper fingeren er klar til å starte litt svømmetrening igjen.. :)

Bedriftsserien

1 kommentar:

  1. Ajaj....fotball er livsfarlig...spesielt bedriftsfotball. Har selv sett døden i hvitøyet der. Aldri bra når manglende kondis og teknikk skal kompensere med råere taklinger og etterslengere.

    God bedring :)

    SvarSlett